Wednesday, May 8, 2013

SAYA ADALAH BEKAS PENSYARAH

Bismillahirahmanirahim
 
Nampak macam poyo je kan! Wakakak, Ni last job 4 months ago! Sebelum ni mengajar kat sini, Sebelum saya fokus pada company saya sendiri dan juga partime mengajar mana-mana college yang memerlukan khidmat saya kan...
 
Masa 1st, sebelum kerja ni saya kerja ni, saya ada apply consultant graphic designer kat MALURI, tak lama pun kerja.. Then ada seorang hamba Allah, kawan masa kat MMU dulu, dia kerja ngan kolej ni, then mintak tolong dia.. Alhamdullilh dengan izin Allah, saya dapat.. Terima kasih juga pada dia.. Tolong saya, banyak sangat..
 
Lama tak lama.. 1 tahun lebih la... Kerja sana.. Ni masa masuk 1st... Dapat staff ID

  Hahahha, muka macam terpaksa kan... Tapi dekat2 hujung tahun.. dapat offer... Jadi coordinator.. Bole tahan juga, Paling tak leh tahan gado ngan dean. Wakakakakak.. Tak tahu dari negara mana.. Pastuh nak menang jer! Nyampah!The receive offer letter, then dapat New ID.. Wakakkaka.. Yang ni muka tak leh blah.. Kalakar, Pape pun kat sini fun, dapat kawan2 yang bole tahan kerenahnya!
 Kesimpulan yang saya dapat, Macam mana namanya kerja, Terimalah seadanya, sebab setiap titik peluh keringat tuh lah, rezeki kita, Kerja seikhas mungkin agar gaji kita dapat setimpal dengan kerja dan berkat.Macam mana perangai ke, tingkah laku ke, melambangkan keperibadian kita, pergi mana-mana pun sama, sebab Allah sentiasa melihat kita, berbuat baik sesama kita, lebih2 sesama islam, Apa yang kita buat kat orang, akan dapat balik kat kita, tak harini, esok..lusa... Itu namanya Lumrah kan..
 
Mungkin itu sahaja..
Tenkiu..

Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment