Sunday, April 21, 2013

SAYA RINDU MEREKA

Bismillahirahmanirahim....

Yup, dah betul dah tuh posting title kat atas, Memang saya rindu mereka, Hubungan adik beradik dan mak ayah macam mana pun, tak kan putus sampai bila-bila..
Memang.. memang bila dah kawen nanti adik beradik suami pun dan macam adik beradik kita, tapi mana bole lawan, dengan adik beradik kandung yang memang keluar perut mak jer dah main sama-sama.. makan sama-sama.. Semua la...


Dulu aku selalu fikir, tak nak duk lama-lama ngan dorang, tapi dah makin besar ni, kalo bole hari-hari call, sampai malam..
Kekadang adik no 2 dah tidow, Sampaikan pernah berkali-kali call hanya:

assalamualaikum.. ",kata saya
waalaikumusalam", adik no dua jawab dengan suara macam dalam kelambu.
tidow ke?", tanya saya
ye", selamba dia.
okeyh, bye", tuh je!

Pendek tapi makna... Kadang-kadang ingat masa kecik-kecik, gaduh keliling satu rumah bawak penyapu mak..
Last-last hanger besi baju mak jua kene kat betis..
Mula la fikir, Orang dulu-dulu ni napa la nak cipta hanger besi, sakit tau tak..

Skarang budak-budak mana nak rasa hanger besi, plastik ada la.. Tuh pun tak jalan...
Tapi saya sebagai seorang kakak sulong, akan usaha buat ape pun demi kita sekeluarga, 
Sayang sangat

Siti Fairuz
Mohammad Farid
Mohammad Zaki
Mohammad Hanif
Nur Zahidah
Nur Atikah

tak lupa, Mok ngan Ayoh

Mohd Ghani & Siti Aminah...

Ainie sayang semua....

No comments:

Post a Comment