Friday, January 28, 2011

LA IKRA HA FIDDIN

Semalam donlot cite ni... pagi ni aku tengok cite ni.. sangat best.. memang betol kata bf aku.....

Norlia : Saya cuma nak berpesan kepada samirin,Ya memang Dr Edward bukan saudara sesama kita dan saya rasa die masih patot di hormati.Jangan menimbulkan alasan agama untuk membezakan kami manusia.

Samirin : Wajib dihormati, Dahwah ape yang awak pakai ni Lia.

Norlia : kafir dibahagikan kepada 2.. Zimmi dan Harbi.. Dr Edward tergolong dalam kategori Zimmi, Dia mengikuti undang-undang dan menghormati pemerintah.

----------------------------------------------------------------------------

ada lagi bila samiri berjumpa dengan norlia di tempat norlia berkerja..Samiri masuk tanpa memberi salam..
dah norlia menjawab dengan waalaikumusalam.

Norlia :  apa makna yang awak sedang cari?

Samirin : saya tak suka dengan sikap awak, bergaul bebas dengan lelaki yang bukan mahram awak.

Norlia : ape maksud pergaulan bagi awak?dan lagi satu adakah awak mahram saya.

 Memang btol ape yang dikatakan dalam dialog ni, tiada makna HALAL dalam pergaulan selagi tiada LAFAZ nikah yang direstui oleh Wali yang sempurna.

----------------------------------------------------------------------------

Norlia : awak mengendap saya

Dr Edward : Saya sedang berlajar..

Norlia : Kalo hendak berlajar dalam islam ade tertibnya.bukan dengan mencuri dengar.

Dr Edward :Saya mendengar, bukannya mencuri.Ada sesuatu yang saya ingin curi, tapi tak mungkin berjaya.

Norlia :Apa dalam dunia ni, yang awak nak, tapi tak boleh dapat sehingga terpaksan mencuri

Dr Edward : hati awak

Suka sangat part ni.. hahhahahha.. mendalam sangat maksud dia.. So kalo korang nak rasa feel ni, tengok la cite ni ok...Ini Ost untuk cite ni.....

No comments:

Post a Comment