Sunday, February 1, 2009

Kayak dari Bera ke Chini (130km)

Terasa lama tak update blog! banyak bende nak cite sebenarnya..cuti 3 mgu ni! maca tade makne sangat..rest pun..semingu je! lepas je skolaa MMu, aku kene Pi kayak plak! xcited, happy..sume ade...hikhik..untuk ida! aku ni bukan diam pun..hikhik.. aku pi berkaak..tempat yang kite pi masa skolaa mmu tuh!!26hb bermula segala episod!

26 Januari 2009 :PLACE - TASIK BERA

patotnye pukul 830am kami kene ade kat sport unit! tapi paham2 ar janji melayu..ade kol 9 sampai..hikhik...
tapi sebelum tuh kami sempat amik pixx banyak2 dulu..hikhik...kami pi ngan satu bas, satu lori then sau van..


(KAMI SUME YANG PI SANA)


Dalam kol 10am cam tuh kami gerak ke Bera..tapi seelum tuh benti kat R&R Genting Sepah(aku tak sure eja cam mane) sebab lori yang bawak kayak kitaorang tuh rosak..overload kot!! so kene la tgu mekanik MMu, hish..ape tak ye..besh gak la..
lepak sana..kalo tak silap la..Dalam Lori tuh ade Bear ngan Muest, Then Van MMu plak ada Emy ngan Joie..kami pun tgu la dak2 tuh sampai..


(SAYA NGAN PUAN DIRECTOR BERGAMBAR DI DEPAN TOILET)


hikhik..after je setel..then kamik gerak la..agaknya penat kan..so kami pun tertidowh..then dekat2 nak sampai tuh kan..kami singah belik ikan patin..sebab malam nye dinner nak makan ikan patin termpoyak...kami benti kat kampung BUNTUT..


(KEMANA SAJE KAMERA PASTI BAWAK, UNTUK TUJUAN PROMOTION DIRI MASING2)


Then sampai je tasik bera, kami memasang khemah masing2,memang besh la..then makan nasik ngan ikan patin, pastuh untuk 1st day kayak, aku tak pi sana, aku menjadik orang darat, peh..memang tak leh blah la..nak kene angkut barang pi tempat kedua khemah, then kol 12 aku tidowh.sok kene bangun awal untuk masak brekfes ngan lunch orang2 kayak..hkik..


27 Januari 2009 :PLACE - TEBING TINGGI

Sebelum kami (orang darat)bergerak ke tebing tinggi, kami masak2 dulu untuk sume orang..kol 5 dah banguun..peh..ngantuk kot..hahahha...


(DAK2 LAKI YANG RAJIN MEMASAK, HIKHIK..)


Then kami pun kemas semua khemah, then ke Tebing Tinggi, jauhnya lebey kurang 45min perjalanan dari tasik bera, hikhik..
kami menuunggu dak2 kayak 1st day pun kat sana.


(INI IALAH DAK2 KAYAK UNTUK HARI PERTAMA..)


28 Januari 2009 :PLACE - PEJIN


untuk hari 3rd, aku turuun berkayak harini, sejauh 60km, melalui sungai pahang!
partner aku ialah paru..hahahha.


(INI IALAH TEAM YANG TURUN UNTUK KAYAK 60KM)



(AKU PARTNER NGAN PARU)


masa dalam perjalanan tuh..ya allah..tuhan je yang tau..penat gile..mentak ngan fizikal aku lemah gile..masuk je sungai pahang..macam jauh nye pejin, tak sampai2, penat tuh allah je yang tau, macam nak pengsan ade..hish..jauh nye..pastuh plak.amek si aizat tuh..aku tanya jauh lagik ke? die cakap lepas jambatan..memang lepas jambatan..tapi ade la dalam 20-30km ag..adoi..
yang tak leh blah..bile tanya nelayan.."pakcik jauh ag ke pejin?" die jawab, ala..depan tuh je...
Ade tuh..nelayan tanya kami..ni dari mane?
aku jawab la..dari tebing tinggi..(ceh die jawab) owh belakang tuh je erk..
cesh, die nek boat tape la..
aku ni yang berkayak...nak tercabut tangan..

tapi tepat kol 6.25, aku sampai pejin..blakang aku adelah orang yang capsize! ahahha..zik ngan how! kami balik bersama...


(AKU YANG KEPENATAN BERKAYAK)



(INI IALAH KAMI YANG TAK LARAT NEK KE DARAT)


then malam tuh kami semua tdow di masjd..macam2 bunyi..hahaha... penat kan. aku plak tidowh awal..tangan aku sakit gile..macam nak cabut pun ade..tapi sok kene kayuh ag ni..zzz..tidow..

29 Januari 2009 :PLACE - TASIK CHINI

harini target pi tasik chini..
aku nye patner dah tukar..aku pilih abang guard..hihihi..sebab die mesti lagu..
hahahhaha...


(INI IALAH MASJID PEJIN)



(INI IALAH ABANG GUARD , AKU PARTNER NGAN DIE)



(BERGERAK PERGI KE SANA-TASIK CHINI)



(INI IALAH TASIK CHINI)


sampai kat tasik chini lam kol 2pm cam tuh..tuh pun kami ade sket lawan arus..yang tak leh blah..ade ramai orang capsize..hahahha..terjatuh pun ade..ni bazli punya pasal..ade aku tak sempat duduk, die dah tarik kayak aku..
memang terjatuh la..
dah macam ikan plak..dah la terjatuh..pastuh tersangkut kat pukat plak tuh..hish...
akhrnya kami sampai sana .then malam tuh ade bbq, dan lebey kurang post mortem la..
hikhik..malam tuh aku tidowh lambat..duk borak ngan yani, nad, awek si faiz tuh, kak siti then suaminya..abang mi..kol 3 gak la tdiow..hikhik...

30 Januari 2009 :PLACE - TASIK CHINI

pagi tuh..kami siapkan sume dulu..then gerak balik mmu, penat sume ade..tapi sebelum balik..kami bergamba dulu..hikhik..


(INI DI DALAM BAS, SONOK DAPAT DUK SEAT SORANG..HIKHIK)



(DEKAT TASIK CHINI..SEBELUM GERAK)



(INI PUN SAMA, TASIK CHINI GAKS LAGI)



(SUME YANG TERLIBAT)


Finaly..inilah hasil yang terbaik aku dapat selama berkayak..


2 comments:

  1. wahhh..
    macam best aje!!
    rugi xjoin~~
    :(

    ReplyDelete
  2. hahahah!!besh ke!
    ala..nanti ade lagik..
    hikhik..awak pi la erk.

    ReplyDelete