Sunday, September 25, 2011

THE WORST COMPANY IN MY LIFE - S**K

al kisahnya...
begini 18/07/2011 tarikh paling menakotkan dalam hidup aku, penhijrahan tempat kerja la kan..
aku memang tak nak kerja shift.. so aku ke TMSE..masa pi 1st interview.. mak ai.. company dah la panas..  nak speaking plak..hmm.. kerja kan.. xdela memilih sangat...
2nd interview.. aku kene pi bawak artwork.. last2 diterima...
masa sain offer letter, en azhar as Operation Manager and also eja (accounting) datang jumpa aku..
sain agreement..
gaji 2000 montly..okeyh..not bad...
permanent plak tuh...
ok...
tapi ape yang diharapkan macam babi..bulan pertama je.. gaji dapat.. bulan kedua dah tade.. sampai la harini.. babi tol la kompany tuh..aku sumpah kompany tuh bangkrap..
aku sampai pimjam sana sini..
yela.. aku malas nak mintak mak ayah...
dapat gaji partime baya duit kawan sket-sket...
bila msg.
dia cakap.. check tak clear.. tgu hsbc. macam bonggok je...
ni la logo kompany tuh..
logo pun dah melambangkan kompany yang nak bangkrap..hish.. memang benggang la.. nape la.. aku leh kerja kat sini..
so skunk ni aku nak kene stabilkan diri aku balik..
dah 3x aku dah kene tipu ngan kompany melayu.
harap ni lah yang terakhir dah aku tak nak kene tipu.
memang seksa sangat..makan tak lalu...
tidow tak lena...
kedit habes dah call company cibai tuh je....
sms.. semua alasan yang tak munasabah..
pi india la.
menipu tol.. cakap jela ko tade duit...
yang paling besh.. bos sebenar betina.. tapi yang jantan je duk reply.. ni kambing kudung la ni...
hish geram btol la..siap ugut ag suh pi jabatab buruh kalo tak puas hati..
ko kene ingat ko tuh lagi la menipu, cakap tak serupa bikin..
patotnya kalo gaji dah lambat..baya la double..
banggang! tuh je..
bye.

No comments:

Post a Comment