Tuesday, August 9, 2011

SEPAGI DI KLINIK KESIHATAN

Smalam dah amek ubat, tapi tak kebah2 jugak,
harini aku menapak ke Klinik Kesihatan yang terdekat dengan rumah...
Aku pi sana, dapat no 121. omegod..
tapi aku nungu sambil baca buku yang aku beli..
lebey kurang 45minit tgu baru dapat masuk jumpa doc..
pastuh doc cakap aku demam panas, 
aku kene check tekanan darah.. dan juga amek darah..
tak macam klinik panel, check kejap je..
amek termomete letak kat dahi okeyh awak demam panas, 40c..
cam tuh je..
then bagi ubat..

yang klinik kesihatan ni, teliti sket, walaupun lambat...
okeyh, harini aku kene 4 suntikan untuk amek darah...
tangan kanan 2x, tapi tak dapat.. kemudian tangan kiri 1x tak patah,
aku cakap ngan nurse,,
saya nak muntah,,
nurse cakap..okeyh pi muntah dulu..
huish seksa gila nak muntah.. keluar cecair kuning..
mata aku merah.. muka pucat..
aku datang balik..nurse saya dah muntah.. die pun amek kat tangan..
pastuh die cakap..awak kurang minum air, darah awak pekat sangat.. pastuh sket..
aku angguk je..
jadinya macam ni
okeyh.. ni yang suntik..
kiri kana, tak cukup tuh tangan.. hahhahaha..
doktor cakap darah aku kene bakteria.
aku pun tak paham bahasa dokto ni..
tapi last2 dia bagi ubat the aku balik berehat..
dapat mc, tara...
bye-bye

No comments:

Post a Comment