Wednesday, August 10, 2011

AIR DAN MANUSIA - AIR KENCING

Air kencing salah satu jenis najis mutawassitah, dan semua jenis najis ini dan yang berasal daripadanya adalah haram di makan, diminum atau di bawa sembahyang dan thawaf. 
--------------------------------------------------------
Tujuan aku update blog pagi ini adalah sambungan daripada post yang aku kene tahan kat hopital kesihatan..
Lepas daripada aku menerima rawatan, 
doctor telah bagi macam2 ubat.. antaranya.. Vitamin, paracetamol, anti biotic, pastuh serbuk yang seakan 100++, banyak la..

Bila aku dah makan semua tuh, aku macam nak muntah pun ade..banyak sangat..
tapi yang aku terkejut, 
bila aku kencing..
memang tak pernah terjadi sebelum ni..
aku search la goole.. tengok ape jenis penyakit.. 
bila dah tengok...
memang sah.. aku ade amek suplement..
pastuh aku dehydrated..
memang betol,
ubat yang doktor bagi tuh nak kembalikan semula tenaga aku..
mula-mula aku pk sangat bahaya.. sebab aku dah level 4,
tapi... kawan2 aku pun pesan suh banyak minum air...
Alhamdulillah sangat.. 
dah tade ape2.. dah...
Semoga kalian di luar sana menjaga kesihatan masing2 ok...

No comments:

Post a Comment