Sunday, May 10, 2009

masalah

pagi2 lagi aku dah bangun, tak leh tidowh! semalaman aku migrain! semalam tetiba, aku teringat ag kisah kelakar, bile aku m igrain, neall+yati bawak aku pi hospital, den kene tahan, dan aku harap aku tak akan pi hospital tuh ag! AKU TAK SUKA HOSPITAL, lagipun hopsital putrajaya tuh, doktor die tak hemsem! den nurse die garang nak mampus!

bertukar cerita pada aku skunk, En. Pc kesayangan aku! cinta aku tuh, die dah pun meninggalkan dunia semalam! kesian die, meninggalkan bumi MMu yang die sendiri tertekan,

"aku mintak maaf En.Pc, aku pun tak sempat nak wat ape? bajet nak anta pi ICU, tapi tak menyempat dah! banyak kali dah aku suntik ngan "FORMAT" sampai,En. Pc tak leh terima keadaan die yang dah nazak!"

10hb 5 /2009
Skarang bertambah lagikla prob baru!aku kene cari Mr. Pc yang lain, cinta hati lain..aku dah tak sanggup nak pk lagik! tak sanggup nak gado mulut ngan sesape nak carik!

Stress aku, tensen aku! tade sape yang peduli, ade orang nak tolong ke kalo aku macam ni, "kawan hanyalah teman untuk bersuka ria, bukan teman untuk bersedih duka"
definini "KAWAN" bagi aku yang banyak kenal perangai dah kerenah manusia yang semua hanya pentingkan diri,

ade setengah kawan tuh, hari2 mencipta penipuan dan kepalsuan kat aku, padahal orang paling dekat ngan aku! Agakya die tak seda yang aku tau semua keadaan die! tapi aku bukanlah pengintip, cuma mengetahui dari tingkah laku dan semua perkataan yang keluar dari mulut adalah berbeza dari ape yang aku rumuskan sendiri...

Kekadang aku salah menilai, orang2 yang membantu aku selama aku susaa kat sini, adalah orang aku paling menyampah dalam hidup aku! bertapa terima kasihnye aku terhadap manusia yang sememangnya aku menyampah ni! aku bersyukur sangat! ade yang sudi tolong aku! hanya allah yang mampu balas budi baik manusia itu!

8.16am
Pagi ni, aku terasa kedamaian di hati, perasaan lega dihati selama ni, angah sudah ade di kampung halaman, tadela aku risau sangat, sebagai kakak sulong, manelah hati gembira bile adik kesayangan jauh dari aku, jauh dari keluaga, tapi semalam tepat jam 11 malam, tut..tut.. msg berbunyi..

"along, angah dah sampai pun kat airport pengkalan chepa, ayah ngan mak je jemput! tapi angah selamat! along jangan risau lagik okeyh, angah selalu ngan along! nanti kite XOXO bile along balik kampung"

perh! terus aku terasa happy sangat! aku bole banyangkan angah dengan beg besar die, berjalan kuwa dari airport terus peluk mak & ayah! wah rindunye semua itu, lebey2 lagik bokbok ngan kakak kesayangan die, gadis comel yang suka tuntut hadiah dari kakak2 die! apatah lagik setelah mendapat 5a, den dapat no 6 marathon sekolah die! yang paling besh! evenpun umur die 8 tahun, skarang die telah di traning hoki untuk kelantan!" memang ikot jejak langkah aku"hahhaha...

papepun, aku nak sangat balik kampung tak, sabar nak main bola sepak ngan angah+abang, den naik basikal keliling satu kampung, men rollerblade ngan zaki! main badminton ngan adik,pi kebun carik ubi kayu ngan angah, teman zaki pi mancing sungai, amek bokbok dari sekolaa, beshnye! Rindu sangat kat kampung!lebey2 bile dapay main ngan 6 orang cousin yang sebaya, kalo aku balik, mesti penuh rumaa ngan budak2 2taun, perg..

tapi tak lupa untuk DIA, yang banyak tulun aku! DIA yang banyak temankan aku keluar, sanggup habeskan duit untuk wayang, sanggup bagi duit belanja jugak untuk aku, aku cinta sangat sama DIA, banyak pengorbanan DIA kat aku, terharu aku!sebab DIA jugak, aku bertahan kat sini, DIA banyak tolong aku! thanks sangat DIA, aku memang akan balas segala yang DIA buat kat aku selama aku susaa disini.. I MISS U..

akhirnya, smapai penghujung sudaa cerita harini, aku nak sambung tidowh balik.. Tak sabar nak jumpa DIA lagik, den nak balik kampung!

No comments:

Post a Comment