Monday, December 15, 2008

tinggi sunguh gunung nuang!

hihihi, harini baru dapat update blog..smalam sampai kol 12malam kat mmu..balik pun penat..terus tak sedaa ape, hahahah..

harini aku 1st day, terasa diri tidak sempurna, apabila, aku ke kelas, jalan kenkang! ahhaha..
teruk dowh, aku tak leh jalan normal, sakit paha ngan betis aku, mau rasa nak sepak sume orang.Malu plak jumpe kekawan yang pi sana, bak kata zac " sume orang dah jalan sepattern".
hahaha..

Tentative gunung nuang:

13hb disember 2008
hari yang paling aku suka, excited sangat, dapat pi haiking lagik.last aku haiking pun masa pi gunung datok, waaa..daa lama aku tinggal tuh...kol 1 tgh cam tuh..aku pi sana,naik bas kat mmu, masa tuh aku tak kenal n tak tahu sape yang pi sana.sampai je sana..ramai gile kawan2 yang aku kenal...budak wataniah, rowing , silat..sume la..hahhaa..ramai kawan gitu.

then lebey kurang kol 3 sampai sana.maka bermulalah segala episod mendaki yang sangat rumit..waa penat tau jalan, 2jam tuh..hahahha!! mau pancit gue, maka harituh jugak pergi ke camp lolo~sampai disana, berkhemah..masak2..pastuh..tdowh, phew..skali kol3pg air penuh lam khemah, mau aku tak tidow sampai la pagi..tensen..

14hb Disember 2008
pagi2 kol6 dah bangun, makan2..then 845am teruskan naik ke camp pacat..angaran masa untuk orang yang patotnya 1jam, tapi aku buat 2 jam!! hahahah...hebat tuh niat nye tak nak naik puncak..tapi tukar fikiran, hikhik..

lalu teruskan ke puncak pengasih, sampai disitu, dah jumpa dak2 yang dah sampai puncak nak balik camp lolo..phew..macam mane pun, aku teruskan jugak untuk ke puncak, dekat kol3 kot, sampai sana, duk 15minit..yang last masa tuh, aku, anis, zac, nas, adam,wan panjang, lagi, shada, lagi 2 orang laki yang aku tak ketahui nama..masa turun gempak beb..banyak tempat aku sliding..macam2 kejadian la..hahah..aku ingat sampai bila2..sampaai camp lolo pun dah jam7 agaknya, balik nak ke base camp, jalan lagi 2 jam, yang tuh penat ar.sebab nak ngankot sume barang2..
phew..memang best la..sampai dah kol 10malam kot...then balik mmu...penat..habes kuku kaki ku tercabut..hahahhaha...

15hb Disember
tak larat nak bangun..hikhik..pape pun esemen nak kene anta..hurm..jalan agaks sakit la..phew!





No comments:

Post a Comment