hari ni saje 2 blog yang aku tulis, tak tahu hati aku sdey gile! dengan banyak masalah lagik, tak tahu kat sape aku nak mengadu! nanges sorang diri, tiada sape yang peduli,
ntah kenapa, tetiba air mata berjaya keluar dari penjara mata, tak tahan..
aku teringatkan emak, emak yang selama ini hanya paham bile aku mengadu semua masalah aku! aku hanya nak cerita semua bende yang aku simpan selama ni, aku ngan emak tade rahsia, mane tak nya tiap kali menipu mak! muka aku pucat, mengalahkan orang mati,
kenapa aku rindu sangat kat mak? tade orang yang rindukan aku kat sini? ntah..
aku memang takde idea pasal ni, iri hati bile tgk orang duk ngan family, sedangkan aku, umur 13 tahun dah tinggal jauh ngan mak, walaupun jarak 5 km ngan rumaa, terasa jugak rindu nye, bile dah umur 16 tahun aku pergi lagik jauh, mulalah aku tau.. hanya emak yang tahu hati aku bila aku sdey!
kekadang emak telefon aku tanya khabar,aku dah nanges.. kenapa tidak aku yang call mak aku, "sibuk sangat ke aini?"
kekadang mak tanya aku ade duit tak? kenapa bukan aku yang bagi mak duit, kenapa nak emak yang bagi duit.." aini tak malu ke ngan mak?"
kekadang emak kirim makanan feveret aku! terharu nye aku, mak jugak yang tahu aku memang rindu masakan die..
kenapa mak bole bersabar, kenapa mak nanges tiap kali die solat, kenapa mak tidowh selepas anak2 dan ayah tidowh dulu, kenapa emak bangun sebelum suami dan anak2 bangun, kenapa mak marah kami bile kami lawan cakap ayah.. ( sebab syurga mak bawah tapak kaki suami die)
" mak, aini rindu mak! aini nak balik mak, kalo bole aini nak mak duk ngan aini 24 jam.. aini tak nak wat pape keje, hanya rehat , masa tuh emak dah banyak masa untuk mak dengan yang Esa, aini tak sanggup lagi, aini pergi jauh dari mak, hanya mak yang aini ade."
ps: sdey sangat bile macam ni, semua orang tak peduli, memang btol la, kawan ni hanya di perlukan bile senang, bile susaa semua pejam mata.
Showing posts with label sendiri. Show all posts
Showing posts with label sendiri. Show all posts
Sunday, May 10, 2009
masalah
pagi2 lagi aku dah bangun, tak leh tidowh! semalaman aku migrain! semalam tetiba, aku teringat ag kisah kelakar, bile aku m igrain, neall+yati bawak aku pi hospital, den kene tahan, dan aku harap aku tak akan pi hospital tuh ag! AKU TAK SUKA HOSPITAL, lagipun hopsital putrajaya tuh, doktor die tak hemsem! den nurse die garang nak mampus!
bertukar cerita pada aku skunk, En. Pc kesayangan aku! cinta aku tuh, die dah pun meninggalkan dunia semalam! kesian die, meninggalkan bumi MMu yang die sendiri tertekan,
"aku mintak maaf En.Pc, aku pun tak sempat nak wat ape? bajet nak anta pi ICU, tapi tak menyempat dah! banyak kali dah aku suntik ngan "FORMAT" sampai,En. Pc tak leh terima keadaan die yang dah nazak!"
10hb 5 /2009
Skarang bertambah lagikla prob baru!aku kene cari Mr. Pc yang lain, cinta hati lain..aku dah tak sanggup nak pk lagik! tak sanggup nak gado mulut ngan sesape nak carik!
Stress aku, tensen aku! tade sape yang peduli, ade orang nak tolong ke kalo aku macam ni, "kawan hanyalah teman untuk bersuka ria, bukan teman untuk bersedih duka"
definini "KAWAN" bagi aku yang banyak kenal perangai dah kerenah manusia yang semua hanya pentingkan diri,
ade setengah kawan tuh, hari2 mencipta penipuan dan kepalsuan kat aku, padahal orang paling dekat ngan aku! Agakya die tak seda yang aku tau semua keadaan die! tapi aku bukanlah pengintip, cuma mengetahui dari tingkah laku dan semua perkataan yang keluar dari mulut adalah berbeza dari ape yang aku rumuskan sendiri...
Kekadang aku salah menilai, orang2 yang membantu aku selama aku susaa kat sini, adalah orang aku paling menyampah dalam hidup aku! bertapa terima kasihnye aku terhadap manusia yang sememangnya aku menyampah ni! aku bersyukur sangat! ade yang sudi tolong aku! hanya allah yang mampu balas budi baik manusia itu!
8.16am
Pagi ni, aku terasa kedamaian di hati, perasaan lega dihati selama ni, angah sudah ade di kampung halaman, tadela aku risau sangat, sebagai kakak sulong, manelah hati gembira bile adik kesayangan jauh dari aku, jauh dari keluaga, tapi semalam tepat jam 11 malam, tut..tut.. msg berbunyi..
"along, angah dah sampai pun kat airport pengkalan chepa, ayah ngan mak je jemput! tapi angah selamat! along jangan risau lagik okeyh, angah selalu ngan along! nanti kite XOXO bile along balik kampung"
perh! terus aku terasa happy sangat! aku bole banyangkan angah dengan beg besar die, berjalan kuwa dari airport terus peluk mak & ayah! wah rindunye semua itu, lebey2 lagik bokbok ngan kakak kesayangan die, gadis comel yang suka tuntut hadiah dari kakak2 die! apatah lagik setelah mendapat 5a, den dapat no 6 marathon sekolah die! yang paling besh! evenpun umur die 8 tahun, skarang die telah di traning hoki untuk kelantan!" memang ikot jejak langkah aku"hahhaha...
papepun, aku nak sangat balik kampung tak, sabar nak main bola sepak ngan angah+abang, den naik basikal keliling satu kampung, men rollerblade ngan zaki! main badminton ngan adik,pi kebun carik ubi kayu ngan angah, teman zaki pi mancing sungai, amek bokbok dari sekolaa, beshnye! Rindu sangat kat kampung!lebey2 bile dapay main ngan 6 orang cousin yang sebaya, kalo aku balik, mesti penuh rumaa ngan budak2 2taun, perg..
tapi tak lupa untuk DIA, yang banyak tulun aku! DIA yang banyak temankan aku keluar, sanggup habeskan duit untuk wayang, sanggup bagi duit belanja jugak untuk aku, aku cinta sangat sama DIA, banyak pengorbanan DIA kat aku, terharu aku!sebab DIA jugak, aku bertahan kat sini, DIA banyak tolong aku! thanks sangat DIA, aku memang akan balas segala yang DIA buat kat aku selama aku susaa disini.. I MISS U..
akhirnya, smapai penghujung sudaa cerita harini, aku nak sambung tidowh balik.. Tak sabar nak jumpa DIA lagik, den nak balik kampung!
bertukar cerita pada aku skunk, En. Pc kesayangan aku! cinta aku tuh, die dah pun meninggalkan dunia semalam! kesian die, meninggalkan bumi MMu yang die sendiri tertekan,
"aku mintak maaf En.Pc, aku pun tak sempat nak wat ape? bajet nak anta pi ICU, tapi tak menyempat dah! banyak kali dah aku suntik ngan "FORMAT" sampai,En. Pc tak leh terima keadaan die yang dah nazak!"
10hb 5 /2009
Skarang bertambah lagikla prob baru!aku kene cari Mr. Pc yang lain, cinta hati lain..aku dah tak sanggup nak pk lagik! tak sanggup nak gado mulut ngan sesape nak carik!
Stress aku, tensen aku! tade sape yang peduli, ade orang nak tolong ke kalo aku macam ni, "kawan hanyalah teman untuk bersuka ria, bukan teman untuk bersedih duka"
definini "KAWAN" bagi aku yang banyak kenal perangai dah kerenah manusia yang semua hanya pentingkan diri,
ade setengah kawan tuh, hari2 mencipta penipuan dan kepalsuan kat aku, padahal orang paling dekat ngan aku! Agakya die tak seda yang aku tau semua keadaan die! tapi aku bukanlah pengintip, cuma mengetahui dari tingkah laku dan semua perkataan yang keluar dari mulut adalah berbeza dari ape yang aku rumuskan sendiri...
Kekadang aku salah menilai, orang2 yang membantu aku selama aku susaa kat sini, adalah orang aku paling menyampah dalam hidup aku! bertapa terima kasihnye aku terhadap manusia yang sememangnya aku menyampah ni! aku bersyukur sangat! ade yang sudi tolong aku! hanya allah yang mampu balas budi baik manusia itu!
8.16am
Pagi ni, aku terasa kedamaian di hati, perasaan lega dihati selama ni, angah sudah ade di kampung halaman, tadela aku risau sangat, sebagai kakak sulong, manelah hati gembira bile adik kesayangan jauh dari aku, jauh dari keluaga, tapi semalam tepat jam 11 malam, tut..tut.. msg berbunyi..
"along, angah dah sampai pun kat airport pengkalan chepa, ayah ngan mak je jemput! tapi angah selamat! along jangan risau lagik okeyh, angah selalu ngan along! nanti kite XOXO bile along balik kampung"
perh! terus aku terasa happy sangat! aku bole banyangkan angah dengan beg besar die, berjalan kuwa dari airport terus peluk mak & ayah! wah rindunye semua itu, lebey2 lagik bokbok ngan kakak kesayangan die, gadis comel yang suka tuntut hadiah dari kakak2 die! apatah lagik setelah mendapat 5a, den dapat no 6 marathon sekolah die! yang paling besh! evenpun umur die 8 tahun, skarang die telah di traning hoki untuk kelantan!" memang ikot jejak langkah aku"hahhaha...
papepun, aku nak sangat balik kampung tak, sabar nak main bola sepak ngan angah+abang, den naik basikal keliling satu kampung, men rollerblade ngan zaki! main badminton ngan adik,pi kebun carik ubi kayu ngan angah, teman zaki pi mancing sungai, amek bokbok dari sekolaa, beshnye! Rindu sangat kat kampung!lebey2 bile dapay main ngan 6 orang cousin yang sebaya, kalo aku balik, mesti penuh rumaa ngan budak2 2taun, perg..
tapi tak lupa untuk DIA, yang banyak tulun aku! DIA yang banyak temankan aku keluar, sanggup habeskan duit untuk wayang, sanggup bagi duit belanja jugak untuk aku, aku cinta sangat sama DIA, banyak pengorbanan DIA kat aku, terharu aku!sebab DIA jugak, aku bertahan kat sini, DIA banyak tolong aku! thanks sangat DIA, aku memang akan balas segala yang DIA buat kat aku selama aku susaa disini.. I MISS U..
akhirnya, smapai penghujung sudaa cerita harini, aku nak sambung tidowh balik.. Tak sabar nak jumpa DIA lagik, den nak balik kampung!
Subscribe to:
Posts (Atom)